Com he avançat, abracen les comunicacions externes de l’empresa i en podem identificar diferents tipus. Amb una nomenclatura personal i sempre des del meu punt de vista, identificaré sis tipus de blocs destinats als públics externs de les empreses.
• El blog de vetlla: S’adreça a una comunitat d’especialistes, d’experts o de professionals d’un mateix sector d’activitat. Sobre aquest blog, es posen generalment documents variats com articles de premsa, dels documents de referències. L’objectiu és d’obtenir i intercanviar informacions específiques sobre un assumpte o subjecte donat i tenir un coneixement millor del seu mercat.
• El blog detallista: El seu objectiu és de repenjar una acció de comunicació o el llançament d’un nou producte. És destinat a la clientela per tal que s’apropiï de l’esdeveniment, als nostres clients.
• El blog de referència: Destinat a desmarcar-se de la competència enfront del públic o obtenir tornades variades (demandes d’entrevista, participacions en conferències) amb els mitjans de comunicació. Les empreses expliquen les facetes del seu ofici.
• El blog de marca: Utilitzat per crear una comunitat o un impuls de simpatia al voltant d’una marca.
• El blog d’escolta: Serveix per recollir l’opinió dels clients o dels prospectes. Pot permetre adaptar-se a la demanda i estimular les innovacions.
• El blog del dirigent: Posant endavant la personalitat d’un dirigent, s’intenta establir un contacte privilegiat amb els seus interlocutors i retornar una imatge de proximitat entre la societat i el seu públic.
La societat de la informació i el coneixement
El Pla estratègic "Catalunya en Xarxa" ens situa la societat de la informació com la mutació més important que estan experimentant les societats occidentals des de la Revolució Industrial, i afortunadament nosaltres en formem part.
La intenció d'aquest blog és aprofundir en l'ús dels blogs com a base dels canvis que experimenta la SIC.
05 diciembre 2008
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario