L'objectiu d'aquest blog ha estat demostrar l'ús d'aquests en la comunicació empresarial, però per a tenir una comunicació més dinàmica i interactiva, els codis QR són una eina a valorar.
El codi QR és un codi de barres amb 2 dimensions (tipus matriu) que permet emmagatzemar fins a 7089 caràcters numèrics, 4296 caràcters alfanumèrics (el codi de barres tradicional tant sols permet emmagatzemar de 10 a 13 caràcters) o 2953 octets. Les sigles QR deriven de "Quick Response", doncs malgrat la gran quantitat d'informació que pot emmagatzemar, té l'avantatge de poder ser desxifrat molt ràpidament.
Aquests tipus de codis existeixen al Japó des del 1994 i el seu ús es molt quotidià, en els darrers dies alguns mitjans de comunicació s'estant fent ressò d'aquesta eina i ja el podem veure en algun anunci publicitari (com el de les seleccions catalanes).
El seu ús en un blog.....il·limitat!!!!! Combinar la interactivitat que dona el blog amb el joc de descodificar els missatges creats pel blogger pot ser una molt bona eina de comunicació i, a priori, desperten l'interès dels lectors.
La societat de la informació i el coneixement
El Pla estratègic "Catalunya en Xarxa" ens situa la societat de la informació com la mutació més important que estan experimentant les societats occidentals des de la Revolució Industrial, i afortunadament nosaltres en formem part.
La intenció d'aquest blog és aprofundir en l'ús dels blogs com a base dels canvis que experimenta la SIC.
17 diciembre 2008
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario